060714 Dla fanów, zobaczyć ulubiony musical raz, to za mało

Zwykły wpis

Ankieta ukazał, że większość, ogląda swoje ulubione musicale po kilka razy.

Czy zastanawialiście się kiedyś, dlaczego najbardziej topowymi gwiazdami musicalu są mężczyźni? albo dlaczego, przy okazji sprzedaży biletów na niektóre przedstawienia padają serwery a bilety znikają zaraz po rozpoczęciu sprzedaży?

Nowa sonda dała odpowiedzi na pewne pytania.

Ankieta pojawiła się w zeszłym miesiącu na stronie Interpark, na prośbę The Herald Business i The Korea Herald i okazało się, że tylko 12.6 % z prawie 3000 musicalowych fanów widziała dany musical tylko jeden raz.

Reszta ― 87%― zadeklarował, że widziała swój ulubiony musical przynajmniej 2 razy. Ile razy dokładnie? 50% z nich widziało od 2-5 razy, 16.7% (6-10 razy), 8.5% (11-15 razy), 7.6% (ponad 20 razy) i 4.3% (16-20 razy).

20140706000371_0.jpg~original

Więc, dlaczego jeden raz to za mało?

W ankiecie zapytano, jaki jest powód wielokrotnego oglądania tego samego musicalu i 52.2% robi to, bo polubili aktorów, 19% z powodu muzyki a 11.6% ponieważ chcą zobaczyć jak występują różni członkowie obsady.

Typowy musical w Korei ma potrójną obsadę, występującą 8 razy w tygodniu i schodzi ze sceny po 2-3 miesiącach pokazów. Co daje 60- 100 okazów na sezon.

Najlepsze bilety kosztują w granicach 110,000 won ($108) a najtańsze ok 30,000 won.

Jak można opisać koreańską widownię, są to ludzi młodzi, samotni(single), w większości są to kobiety. Sukces musicalu widoczny jest po ilości, powtarzających się sezonów występowania.

„Przemysł ten rozwija się dzięki wpływom jakie zapewniają kobiety, mieszkające z rodziną aż do ślubu, głodnych tego rodzaju formy prezentowania emocji” powiedział kanadyjski reżyser, Adrian Osmond, kierujący produkcją musicalu “MOZART!” w Seoulu.

Jego wnioski potwierdzają dane z ankiety Interpark, relacja męskiej do damskiej widowni od kilku lat jest niezmienna i wynosi 3:7.

Nie jest zaskoczeniem, że największymi aktorami na musicalowej scenie są mężczyźni.

Kim Jun-su znalazł się na szczycie listy najbardziej wpływowych gwiazd musicali, zbierając 34.4% głosów, następnymi byli Cho Seung-woo, Park Eun-tae i Ryu Jung-han.

ib0OHHOxp3zVAX.jpg~originalKim Jun-su, członek K-popowego trio JYJ oraz dawny członek zespołu TVXQ, będzie grał wampira, Hrabiego Drakulę w premierowym sezonie musicalu “Dracula.” Wyznacznikiem jego popularności jest fakt, iż bilety na pokazy w których wystąpi, rozeszły się w 30 minut po rozpoczęciu sprzedaży.

Najbardziej oczekiwanym musicalem drugiej połowy roku okazał się być “Dracula” (62.1%), jego pokazy rozpoczynają się 17 lipca w  Seoul Arts Center.

Sonda Interpark/Herald trwała 15 dni, od 12-26 czerwca. Wzięło w niej udział 2,962 osób. W kategorii najbardziej oczekiwanej premiery można było wybierać z pośród 13 tytułów, których widownia liczy przynajmniej 1000 miejsc na pokaz.

autor: Lee Sun-young (milaya@heraldcorp.com)

Info: Fragmenty nie dotyczące Junsu pominięto

Źródło: Korea Herald
Za pośrednictwem: JYJ3
Tłumaczenie polskie: junsupolska

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s