270114 Wywiad z Junsu dla Chosun Ilbo: „Hyung wojskowy” w moim przedstawieniu, byłem zaskoczony.

Zwykły wpis

To jest tłumaczenie wywiadu o którym była mowa wczoraj na facebooku JYJ Official [tutaj]

Autorski musical ‘December’ (napisany i wyreżyserowany przez Jang Jin’a), który zadebiutował w zeszłym miesiącu, był najgorętszym tematem musicalowego świata w 2013 roku, jako że w całości opiera się on na piosenkach Kim Kwang Seok i bierze w nim udział członek JYJ, Kim Junsu (XIA Junsu, 27). Początkowe oczekiwania nie były najlepsze a niezręczność faktu, iż piosenki Kim Kwang Seok’a ma śpiewać idol, skłaniało ludzi do myślenia, że będzie ciężko, by ten musical osiągnął sukces. Jednak, sukces był już prawie pewny, gdy wyprzedano 85% miejsc już w samym okresie pre-order a musical zakończy się 7 lutego w Busan. Moc Kim Junsu w ‚wyprzedawani biletów’ jest wyraźnie widoczna. 24 grudnia spotkałem się z nim w Sejong Cultural Center.

“Byłem zaskoczony kiedy usłyszałem głośne śmiechy ajusshis [starszej widowni]. To pierwszy raz kiedy słyszałem coś takiego w musicalu który robię.” Śmiał się kiedy powiedziałem,“Widzę w ‚December’ mnóstwo ludzi w średnim wieku, po pięćdziesiątce.” Mimo to wspomnienia o Kim Kwang Seoku mają swój efekt, ludzie są w stanie zapłacić za jeden bilet 140,000 KRW (=$140 ~450zł) byłoby dziwne gdyby pojawiła się plotka, że ‚Kim Junsu w nim nie gra’.

[Pyt= pytanie dziennikarza, KJS= Kim Junsu]

Pyt: Dwóch wybitnych aktorów znanych z siły wyprzedawania biletów Ty i Jo Seungwoo. To musiało być ryzyko wskoczyć do niesprawdzonej, oryginalnej produkcji…

KJS: Po usłyszeniu niepublikowanej piosenki Kim Kwang Seok’a ‘December’, zadrżałem i zdecydowałem, że muszę wystąpić w tym musicalu.Czy nie jest to tak, że tym co robię najlepiej, zwracam teraz musicalowemu światu to co on podarował mi dając szansę ponownego śpiewania? Nie było żadnych video do których można było się odwołać, wiec musiałem improwizować i próbować swoje ruchy czy ton głosu.Najtrudniejszą sprawą były dialogi.

Pyt: Od twojego debiutu w 2010 roku w ‘Mozart!’ występowałeś głównie w ‚śpiewanych’ musicalach (musical z samymi piosenkami), ale tym razem jest dużo dialogów. Intonacja jest charakterystyczna i ma różne odcienie szczerości.

KJS: Szczerze, ograniczałem swoje myślenie w temacie ‚Jeżeli będę mógł, w przyszłości/kiedyś będę grał’ ale tym razem postanowiłem je stłamsić. Zebrałem całą odwagę by spróbować i myślę, że jestem teraz troszkę bardziej pewny siebie. Pomimo, że mój głos jest najlepszy to dalej będę próbował w przyszłości. 

Pyt: Czy czujesz się nieswojo z emocjami jakie panowały we wczesnych latach 90-tych?

KJS: Miłość od pierwszego wejrzenia i ukradkowe spojrzenia z dachu to obce uczucie. W tych czasach ludzie spotykają się szybko za pośrednictwem Kakao Talk a potem zrywają? Ale po wniknięciu w emocje tamtych czasów za pośrednictwem piosenek Kim Kwang Seok’a, bardzo szybo zrozumiałem, że były to działania wynikające z czystej/prawdziwej szczerości.

Pyt: Kiedy śpiewasz w I akcie ‘Love that is too painful was not love (너무 아픈 사랑은 사랑이 아니었음을)’, otrzymujesz najgłośniejszy aplauz. Mogłem zobaczyć, że jesteś w całości pochłonięty w te emocje.

KJS: Myślałem o kontrolowaniu moich emocji i pokazaniu tylko tych granych/sztucznych ale nie byłem w stanie stanąć na scenie przed cała publicznością i tak grać. To piosenka, którą śpiewam po rozmowie ze zmarłą osobą. Pokazuję 100% moich emocji i śpiewam płacząc. Staję się wtedy tak wycieńczony, że czasami ciężko jest mi ustać. 

Pyt: To musi być dla ciebie ciężkie grać postać mężczyzny w wieku 40 lat w II akcie.

KJS: To na prawdę nie było proste, więc miałem kilka pomysłów. W I akcie gdy mam 25 lat grałem bardzo dziecinnie, jak gdybym miał 10 lat po to by w II akcie wyglądać bardziej dojrzale. Scena picia alkoholu w II akcie była również ciężka, ponieważ na co dzień nigdy nie piję. Ostatecznie wycięliśmy tą scenę.

Pyt: Pomiędzy czasem obecnym a złotymi czasami popularności TVXQ, kiedy byłeś szczęśliwszy?

KJS: Teraz. W przeszłości czułem się, jakbym żył życiem TVXQ, nie moim. Teraz to oczywiste, że widownia wspiera mnie, tego który stoi na scenie. Musicale są bardzo wciągające i uzależniające.

Jego zespół, JYJ, od momentu opuszczenia TVXQ w konflikcie z agencją, był blokowany i ta sytuacja panuje do dziś. Zapytałem go ‚Nadal chciałbyś pokazać się na wizji?’ Nie krył swoich uczuć i powiedział „Bardzo bym chciał”.

Źródło: Chosun Ilbo via Nate
Tłumaczenie angielskie: @ohmyjunsu
Za pośrednictwem: JYJ3
Tłumaczenie polskie: junsupolska

Skomentuj

