061213 Kim Junsu “Trudno przedstawić prawdziwą postać …Używam mojej wyobraźni”

Zwykły wpis

Bardzo fajny a zarazem smutny wywiad o musicalu ….. najprawdopodobniej niezamierzenie, bo  nie posądzam dziennikarza o złośliwość,  stał się rozmową o przemijaniu ‚idola’ ….. 

PYH2013120511080000500_P2 PYH2013120511090000500_P2PYH2013120511070000500_P2Kim Junsu “Trudno przedstawić realną/prawdziwą postać …Używam mojej wyobraźni”

Jak można był się spodziewać, najtrudniejszą częścią jest granie. Scena jest znajomym miejscem dla piosenkarza, którego debiut odbył się 11 lat temu, ale wstydliwą sprawą jest dla niego wyrażenie emocji innej osoby swoimi słowami i emocjami.

Dlatego Kim Junsu zaczął używać wyobraźni. Nie miał on wyraźnych wspomnień z wolnego doświadczania studenckiego życia, ale powiedział, że zgadywał/zakładał podczas gry na scenie „Prawdopodobnie życie studencki wygląda w ten sposób!” I poczuł się uradowany, kiedy wyobrażał sobie ‚stracone doświadczenia’, kiedy to ma się wczesne 20 lat, których nie miał możliwości doświadczyć jak jego rówieśnicy. 

Powodem dla którego spotkałem Kim Junsu w kawiarni na Samchun-dong 5 grudnia, była rozmowa o musicalu ‘December: Unfinished Song.’

 ‘December’ to musical zawierający 24 piosenki ‚wiecznego muzyka’ Kim Gwangsuka. Kim Junsu wystąpi na scenie w roli głównej, grając ‘Jiwook’a.’

 Tłem czasowym dla musicalu są lata ’90, kiedy to na kampusie pełnym ponurej atmosfery zaczyna rodzić się delikatny nastrój romansu i miłości. Jiwook, student, jest prawdziwym studentem, który znajduje przyjemność w muzyce i literaturze oraz zakochuje się w energetycznej studentce ‘Lee Yeon.’ Lecz teraz mija 20 lat od ich bolesnego rozstania. Jiwook ma teraz 40 lat i spotyka kobietę podobną do Lee Yeon co przywołuje dawną miłość.

Junsu powiedział, „Jest to dla mnie tym trudniejsze, że postać jest realna”. Dla niego, osoby która debiutowała w wieku 16 lat, doświadczenie randek w ciemno, festiwali czy absorbujących debat w salach wykładowych jest ‚żadne’.

 Jednak, Junsu powiedział, że jest szczęściarzem ponieważ, “Jiwook, wyraża swoje uczucia bardzo jednoznacznie w stosunku do osoby, którą lubi, to tak jak ja.”

“Podsumowując, to wolna dusza. Stara się interesować problemami społecznymi i umyślnie nalega na odmienne opinie aby wywołać zainteresowanie dziewczyny w której zakochał się od pierwszego wejrzenia. Myślę, że pod wieloma względami jest on podobny do mnie.”

Zapytałem go o piosenki Kim Gwangsuka, które musi zaśpiewać. W jakim stopniu Kim Junsu rozumie sentymentalność starych piosenek?

Junsu przywołał piosenkę, którą śpiewa pod koniec aktu 1, ‚An Overly Painful Love is Not Love.’ słowa, które powiedział były jak ‚dowód’ na to, że piosenki Kim Gwangsuka nadal mają nad nim[Junsu] władzę mimo, że w roku 1990, miał zaledwie 5 lat.

“To scena, w której pozwalam odejść kobiecie, którą kocham. Ji wook, pyta czy może objąć ją choć raz. Ale Ona obraca się i znika w tłumie. W tym momencie zaczyna się piosenka a ja mam łzy w oczach. Mój głos drży, zaczynając pierwszy wers, „Odsyłam cię w dal…” Zbieram swoje emocje zbliżając się do punktu kulminacyjnego. W trakcie ponownych prób myślałem nawet „Czy powinienem poprosić o przerwanie sceny’, z powodu ‚cieknącego nosa’. [śmiech]”

Kim Gwangsuk prezentował swoje wspomnienia 30-40 latkom, Kim Junsu za 20 lat pozostanie w pamięci fanów, którzy są teraz nastolatkami i 20 latkami. W przyszłości będą w stanie wyobrazić sobie musicalową szafę grającą stworzoną z piosenek Kim Junsu, tak jak Kim Gwangsuk ‘sunbae’?

Rozśmiewając się powiedział, “To byłoby pociągające, pasjonujący melodramat.” Jednocześnie okazał zazdrość w stronę ponadczasowych piosenek Kim Gwangsuka.

“Muzyka w tych czasach  przemija zbyt szybko. Niewiele jest piosenek zdolnych do pozostania aktualnymi przez dłuższy sza. Wliczając w to moje własne piosenki. Nie uważam, że to czyjaś wina. Myślę, że to po prostu trend tej epoki, dążenie do nowych rzeczy. Dawniej czas, pory roku, wspomnienie, to wszystko było w piosenkach. Teraz piosenki wydają się być zużywane/przejadane. Więc jeżeli moje piosenki pozostaną w pamięci na lata, to będzie najwspanialszą rzeczą dla mnie.”

Na 11 dni przed premierą Kim Junsu dręczą dziwne koszmary. Był to przerażający sen o zapomnieniu na scenie tekstów wszystkich piosenek.

W nowo powstałych musicalach, teksty zmieniane są raz za razem, wiec zdolność do szybkiej modyfikacji gry w zależności od sytuacji, jest bardziej potrzebna niż w przypadku ‚gotowych’ musicali zza granicy.

“Podobnie było w przypadku pracy nad ‘Tears of Heaven.’ teksy z wczoraj, następnego dnia były zmieniane a następnie dzień później… Przystosowywałem się do zmian stosunkowo dobrze, ale nadal jestem poddenerwowany.”

Wiedząc jak ciężka jest praca nad nowo tworzonymi musicalami, jednak zdecydowała się wziąć udział w ‘December’ dla  ‘zdobywania wiedzy.’ Oczywiście zaniepokojony jest niepewnością musicalu, nawet zażartował, „Oh zostałem oszukany.” Jednak powiedział, że dzięki temu musicalowi chce się rozwijać.

“To reżyser Jang Jin napisał scenariusz i reżyseruje musical. On gdy coś robi, robi to ‚na całego’. Wiele się nauczyłem dzięki samej pracy z nim.”

Kim Junsu pokazał swój aktorski potencjał w musicalach ‘Mozart!,’ ‘Elisabeth,’ i ‘Tears of Heaven.’ Jednak ludzie, którzy lubią liczyć żywotności idol mówią, że on osiągnął już swój szczyt.

Jako, że dotarł on tak daleko, czy ‚droga w dół/zapomnienie’, którą pewnego dnia będzie musiał pokonać nie będzie boleć zbyt mocno?

On spokojnie odpowiedział, “Myślę, że powiem tylko ‚Byłem szczęśliwy’.”

“Miłość jaką jestem teraz obdarzany, nie jest czymś co można traktować jako pewnik. Po prostu osiągnąłem, coś (extra) czego inni ludzi nie mają. To nie tak, że stracę coś co muszę mieć. To, że utracę coś z czego z radością doświadczałem spowoduje, że będę nieszczęśliwy.”

W samą porę, w kawiarni rozległ się dźwięk piosenki Kim Gwangsuka ‘Don’t Think Too Deeply’.

~‘Nie rozmyślaj zbyt mocno
Teraz, gdy samotność staje się moim przyjacielem
Piękna muzyka pozostaje …’~

Tekst piosenki pokrywał się z jego [Junsu]  słowami.

Źródło: Yon Hap News
Tłumaczenie i udostępnienie: XIAH Press
Tłumaczenie polskie: junsupolska
One response »

Skomentuj

